07-04-2007

dag 55. zaterdag middag


Goede vrij- en zaterdag.

Morgen is het pasen.
Behalve dat er 2 Awakenings achter elkaar waren in de Westergasfabriek, heb ik bij pasen als feest nooit zo stil gestaan.
Het kwam dan ook als een verrassing, toen de schoolmeesteres ons op donderdag zei dat ze pas over een week terug zou komen, want dat het paasvakantie was en prettig pasen!
O. pasen.

Gisteravond tijdens het avondeten kwamen twee bewakers met pen en papier langs iedere cel en ze zeiden overal: “Jullie mogen mensen uitnodigen voor de paaslunch van zondag en wij moeten opschrijven wié."
Ook tegen Irina en mij: “Wie?"


Irina begon van: “Nou, ja, eueuhh, nou euhhh, ik weet niet of mijn broer zich op zo’n korte termijn nog vrij kan maken . . .” 
en ik dacht: “Hoedafuk kom ik zo snel aan tickets voor iedereen?”
Maar dat was het niet.

“Hiér ! Van de étàge ! Vrouwelijke medegevangenen uit cel 1 t/m 20, daarvan mogen jullie er maximaal 4 uitnodigen en jullie hoeven verder geen moeite te doen, want Anandé en Sanja, jullie buren uit cel 9, hebben zichzelf al uitgenodigd en Xena van cel 18 ook. Gaan jullie daarmee akkoord en daar mag er nog eentje bij, als jullie persé willen . . . !”
Okay.

Vanmiddag buiten spraken we Anandé en Xena. Sanja niet, want die is chronisch depressief en zit onder de legale drugs, welke 3x per dag gratis verstrekt worden door de huisdealer in verplegers-uniform, onder de naam 'terapia'. Ze komt alleen d’r bed af 1x per dag om te douchen en dus morgen om bij ons te komen lunchen. 

Een hele eer.

Tjah . . . . we hebben geen muziek, niets te blowen en we drinken niet, dus wat gaan we dòèn, morgen ?
Na een kwartiertje denken, weten we het: Xena had een keer op een zondag hele lekkere dingen gebakken en dat gaat ze mij leren. Anandé moet de helft van de tijd werken met eten rond delen, dus die verveelt zich sowieso niet, Sanja zit doped in een hoekie en ze zit, dus da’s al heel wat en Irina gaat in alles assisteren. Dat vindt ze leuk.
Holland gaat traditionele Albanese plipplaps (weet ik veel hoe die dingen heten) leren bakken.

Yeah.

1 opmerking:

klaproos zei

lieve vay,m'n waffeltje viel open!ben blij dat je ok bent,denk veel aan je!(je schrijft meesterlijk)dikke kus klaproos