22-03-2007

Da sistas


Afijn, Ho Ling heeft d’r hielen nog niet gelicht, of er wordt een lange zigeunerin van ‘n jaar of 35 in lange rokken met oorbellen en al de cel aan de overkant ingeduwd. Ze is vandaag binnengekomen en de zigeunerin die Ho Ling bijna tot breaking point bracht en de nieuwe begroeten mekaar als oude bekenden. En binnen tien minuten is het duidelijk: Deze Twee Hebben Dus Schijt Aan Alles….. Echt Volledig.

Direct nadat ze elkaar begroet hebben, beginnen ze als team de bewakers te beblèren dwars door de gangen heen, op volume 8 ½, dat ze toch verdomme al in veel gevangenissen hebben gezeten, maar dat dit toch wel de eerste is, waar de traliedeuren de hele dag dicht zitten en zou de bewaking niet ‘s beginnen met die open te laten, want da’s veel gemakkelijker voor ons, maar zeker toch ook voor de bewakers zèlf, dat zien ze zelf toch ook wel in . . . . en trouwens, er zijn nog wel één of twee zaken waar ze het even over willen hebben met de leiding, dus als het uitkomt . . .

Irina is blij dat er twee rijen tralies tussen ons en de overburen zitten en ik ben blij, omdat ik me met onze nieuwe overburen niet hoef te vervelen.
Dit is herrie in de tent en voorlopig vind ik het allemaal prachtig.
Okay, gedonder is hier niet altijd leuk en kan ook flink ontaarden, maar ik neem aan dat de 2 Roma professioneel genoeg zijn om ‘t niet al te zeer uit de klauwen te laten lopen.
Tot straks, ik heb kramp in m’n schrijf.

*-*-*-*-*

Het zijn 2 zusters ! Pardon, Halfzusters !
Ze kennen mekaar niet alleen, het zijn halfzusters, hoor ik net en ze zijn hartstikke aardig. De oudste, Ho Lings ex-celmaat zeg maar, moest afgelopen maandag vòòrkomen en daar kwam haar halfzuster naar de rechtszaal om haar een hart onder de riem te steken, of een riem onder het hart, ik weet het niet meer. Maar goed, die kon dus meteen blijven en is nu hier naartoe gebracht. En dat wist de oudste en de hele mikmak was dus een set-up om ruimte te maken in een cel om er meteen met z’n tweeën in te kunnen, iets wat normaal, omdat het zo vol is, wel een maand of wat had kunnen duren. Gewèldig, wat knap.

Overigens geldt in Italië voor zowel Italianen als buitenlanders, de ongeschreven regel: schuldig, tot onschuld is bewezen.
Maar voor zigeuners geldt alleen het eerste deel van deze regel.

Geen opmerkingen: